Wednesday, December 15, 2010

Suzuki GS550....used by JPJ~

ni satu lagi koleksi moto retro@vintage yg mau dikongsikan dgn korang sume..

Sebuah jentera 550cc...SUZUKI GS550~!!!..vroom..vroom..huhu..

amacam??hehe...kt atas ni gambo masa mula2 beli moto ni dulu..sumenye msh lagi standard,complete dgn windshield,kotak belakang,lampu sisi dan ape lagi tah..asalnye moto ni digunakan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bahagian Cheras, kemudian berpindah milik ke JPJ Johor Bahru sebelum ia dilelong kepada orang awam..(mklumlah moto dah lama,dah tk digunakan lagi)...

owhhh lupa plk,sbnrnye moto ni bkn hak mutlak sy sbb ia dimiliki oleh ayah saye..kire ni moto ayah saye la,cme ayah sy dah tk pakai sgt mto nih..(ia kuat meragam tauuuu..huhu)..

Sampai skg kaler moto nih msh lg berwarna biru seperti asal,so kirenye msh lg warna original..




gambo atas ni adalah rupabentuk moto ni sekarang..(rilek je bawak gi kebun..hehe)

Nama : GS550
Nama Bapa : SUZUKI
Tarikh Lahir: 1981
Tempat Lahir : Jepun..banzaiii~!
No surat beranak/No kad pengenalan : WAH ****
Kuasa : 550cc
Bilangan kebuk : 4 kebuk
Bilangan ekzos : 2 ekzos
Warna :Dark blue

****kt bawah ni plak gambo2 poster GS550@GS550E








1 comment:

  1. Ada tak mana2 member abg nak letgo gs550.. tgh nak carik utk projek so harga kena ngam... Kalu ada boleh tolong usha call / sms kat bee 0122958259 sekian terima kasih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...