Sunday, October 30, 2011

Tanggungjawab siapa?

Minggu lepas, seorang jejaka dari Sabah telah membeli 2 buah lampu belakang Honda Raider dari aku..
Alhamdulilah.... penghantaran menggunakan poslaju sampai ke Sabah dalam masa 2 hari.. (cepat jugak kn)

Tapi malangnya, salah satu daripada lampu tersebut telah pecah apabila sampai ke tangan pembeli..
Aduhhh..rasa bersalah sangat.. tapi mujurlah jejaka tersebut memahami risiko yang dihadapi apabila membeli barang jarak jauh..

Aku mintak maaf bro.. maaf sangat2...

** sebagai menebus kesalahan, aku akan jual sportrim MBX aku pada  kau jika sekali lagi kau cuba merisik harta kesayangan aku itu.

Friday, October 14, 2011

Mungkin kau tak tahu..

Mungkin kau tak tahu..

Aku cuba menulis di sini pabila aku tak mampu berbicara..
Pabila aku tak tahu dimana tempat untuk aku meluahkan rasa..
Sesungguhnya aku tak pernah singkirkan kau dari hati aku..
Benak fikiran aku tak pernah lari dari mengingatkan kau..
Soal hati aku tk pernah berubah terhadap kau..
Masih sama seperti aku mula2 mengenali kau, mendekati kau,  aku mendampingi kau dan aku dihindari kau..
Masih sama.. tidak pernah berubah...
Cuma masa dan situasi yang membuatkan perkara itu seperti tidak lagi kelihatan..


Mungkin kau tak tahu..

Bahawa aku masih tak tahu mengapa kau berubah sekelip mata..
Di mana silap aku...dari aspek mana kau menilai diri aku..
Salahkah aku hadiahkan baju the beatles utk kau..
Salahkah aku bagi converse buruk kesayangan aku untuk kau..
Jika aku tahu di mana silap aku, akan aku pastikan ia takkan berlaku..
Aku cuma nak kau gembira...aku cuma nk kau tersenyum..
Dan mungkin kau tak tahu.. salah satu alasan aku memanjangkan tempoh pengajian adalah kerana kau..
Kerana aku jangkakan yang kau akan sentiasa dekat dengan aku..
Tapi sebaliknya..ia tak terjadi...
Kalaulah aku tahu semua ini bakal berlaku.............

Mungkin kau tak tahu,,

Aku betul2 sukakan kau..aku sayangkan kau..
Sebab aku tk pernah jumpa insan sebaik kau...
Sifat independent kau..perwatakan kau..gaya kau..semuanya ckup meredupkan mata aku..
Aku takkan lupa tarikh 8 ogos..pertama kali kita berbicara soal hati..
Mungkin kau lupa..tetapi aku tidak..
Bahkan aku tak pernah lupa setiap peristiwa yang berlaku antara aku dan kau..
Semuanya masih segar dalam ingatan aku..
Sebab kau sangat istimewa..
Tapi aku tahu, aku harus pendam semua tu. tak mungkin layang2 mampu terbang tinggi jika tiada angin yg
menyokong..

Mungkin kau tak tahu...

Hati aku seolah-olah meramal sesuatu di saat kau menghindari aku..
Ramalan aku tepat, sekarang kau dah pun bersama insan yang kau pilih..
Memang sudah aku jangkakan insan terpilih itu..
Aku pasrah..aku redha..dan aku tumpang gembira..
Aku tak kisah jika aku tk dapat apa-apa, cukuplah sekadar aku mampu melihat gelak tawa kau dari sebalik lindungan..
Cukup mampu membuatkan aku tersenyum berbekalkan kenangan indah yang telah berlalu..
Cuma aku masih tak mampu berdepan dengan kau...
Aku cuba berpaling dan berpura-pura berwajah gembira setiap kali kelibat kau melintasi anak mata aku..
Aku tahu kau memandang aku...
Ingin sekali aku menatap wajah kau lama-lama..
Namun sengaja aku mengubah pandangan.. sebab aku tak mampu memandang kau terlalu lama.. aku tak mampu berbicara dengan kau..
Kerna aku takut kau terlihat raut wajahku yg gundah gulana ini..aku takut kau sedar bahawa aku masih memerhatikan kau..


Mungkin kau tak tahu..

Aku tak pernah menyesal mengenali kau..
Aku tak pernah anggap kau menyakiti hati aku..
Walaupun kadang2 aku terasa sesuatu yg mencucuk-cucuk hati aku bila aku teringatkan kau..
Aku tak tahu kenapa.. aku terganggu dek emosi yg tak stabil..
Tapi aku anggap itulah rencah kehidupan yang perlu aku hadapi..
Semuanya silap aku...aku yang mengharap...

Mungkin kau tak tahu...

Aku sedang belajar untuk tidak sayangkan kau..
Supaya aku tk menangis bila melihat kau bersama insan terpilih..

**thanks for the "Hard Days Night" movie.

Wednesday, October 5, 2011

GS'550 siap fasa restorasi enjin

Hari ni aku suka sgt..hehehe.. enjin motor Suzuki GS550 aku dah pn siap..(baru siap enjin jer, bodyset belum siap lagi)..
Tapi aku tetap happy, penantian 3 bulan untuk dengar deruman enjin tu telah pun berakhir..
Jom kita enjoy dengan sedikit video =)



video


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...